آغاز فعاليت 300 پايگاه تابستاني در كردستان
نوشته شده توسط : سوران زندی

معاون تبليغات اسلامي كردستان خبر داد:
آغاز فعاليت 300 پايگاه تابستاني در كردستان

خبرگزاري  کرد نیوز: معاون امور فرهنگي و تبليغ اداره كل تبليغات اسلامي كردستان از آغاز فعاليت 300 پايگاه اوقات فراغت توسط اين اداره كل در سطح استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاري کرد نیوز از سنندج، حجت‌الاسلام ولي‌الله مصائبي صبح امروز در مراسم آغاز به كار اين پايگاه‌ها در سنندج اظهار داشت: اين پايگاه‌ها در قالب هسته‌هاي فرهنگي جوان، بوستان‌هاي معرفت و بوستان‌هاي قرآن كريم در سطح استان برپا شده است.
وي با اشاره به اينكه برپايي اين پايگاه‌ها حركت ارزشمندي براي غني‌سازي اوقات فراغت جوانان و نوجوانان و كمك به رشد و تعالي آنان است، افزود: از تعداد پايگاه‌ها ياد شده در سطح استان، 20 پايگاه مربوط به هسته‌هاي جوان، 54 پايگاه مربوط به بوستان‌هاي معرفت و 266 پايگاه مربوط به بوستان‌هاي قرآن كريم است.
وي تشكيل پايگاه‌هاي بوستان قرآن كريم در استان را از جمله اقدامات جديد اين اداره كل در سال‌جاري بيان كرد و گفت: امسال براي نخستين بار اين پايگاه‌ها به منظور اشاعه و ترويج بيش از پيش قرآن كريم در ميان جوانان و نوجوانان داير شده است.
معاون امور فرهنگي و تبليغ اداره كل تبليغات اسلامي كردستان ادامه داد: از 300 پايگاه اوقات فراغت استان سهم شهرستان سنندج 59 پايگاه، سقز 41 پايگاه، مريوان 31 پايگاه و شهرستان قروه نيز 32 پايگاه است.
مصائبي همچنين سهم شهرستان بانه را 25 پايگاه، بيجار 32 پايگاه، ديواندره 25 پايگاه، كامياران 23 پايگاه، دهگلان 19 پايگاه و سهم شهرستان سروآباد را 18 پايگاه عنوان كرد.
وي ادامه داد: اين كلاس‌ها در قالب كلاس‌هاي ديني و قرآني، فرهنگي، ورزشي، علمي و غيره ويژه جوانان و نوجوانان به ويژه دانش‌آموزان برنامه‌ريزي شده است.
وي در ادامه به كتاب‌هاي آموزشي در اين پايگاه‌ها اشاره كرد و گفت: در راستاي راه‌اندازي پايگاه‌هاي بوستان قرآن كريم كتاب آشنايي با قرآن كريم همراه با شرح و ترجمه جزء سيام قرآن كريم به جوانان و نوجوانان شهرستان‌هاي سنندج، بانه، سقز، ديواندره، سروآباد، مريوان، دهگلان و كامياران آموزش داده مي‌شود.
معاون امور فرهنگي و تبليغ اداره كل تبليغات اسلامي كردستان بيان داشت: همچنين كتاب ره‌توشه نيز ويژه جوانان و نوجوانان شركت كننده در شهرستان‌هاي قروه و بيجار است كه اخيرا در سطح شهرستان‌هاي ياد شده توزيع شد.
مصائبي در سخنان خود به اهداف راه‌اندازي اين پايگاه‌ها در استان اشاره كرد و يادآور شد: جذب جوانان و نوجوانان استان به فعاليت‌ها و برنامه‌هاي ديني و قرآني، تقويت روحيه ديني و انگيزه‌هاي مذهبي و اعتقادي جوانان و نوجوانان، رفع اشكالات ديني و پاسخ به شبهات ديني و همچنين تقويت روحيه همزيستي و تعاون در ميان مخاطبين طرح از اهداف راه‌اندازي پايگاه‌هاي اوقات فراغت است.
وي با بيان اينكه مسئولان اين پايگاه‌ها شامل روحانيون اعزامي از تبليغات اسلامي قم، روحانيون مستقر استان، ائمه جماعات فعال مساجد، مربيان و معلمان قرآن كريم و مبلغات با تجربه هستند، خاطرنشان كرد: فعاليت اين پايگاه‌ها تا پنجم مرداد ماه سال‌جاري ادامه دارد.
به گفته وي مكان برگزاري اين پايگاه‌ها شامل مساجد، اماكن مذهبي، مدارس و پارك‌ها بوده كه با اجراي فعاليت‌هاي جذاب، بانشاط، متنوع و متناسب با روحيه جوانان و نوجوانان همراه است.




:: بازدید از این مطلب : 170
|
امتیاز مطلب : 23
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : شنبه 4 تير 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: